O autorze
Pedagog mediów, medioznawca, badacz, nauczyciel akademicki, poeta. Przez 11 lat związany z Pracownią Edukacji Medialnej Uniwersytetu Gdańskiego (pracował naukowo w strukturach Wydziału Nauk Społecznych). Obecnie związany z Akademią Marynarki Wojennej i Wyższą Szkołą Komunikacji Społecznej (prowadzi wykłady z dziennikarstwa internetowego i technologii informacyjnych mediów). Twórca serwisu "Edukacja i Media". Stypendysta Ministra Edukacji Narodowej (2000). Wyróżniony w konkursie "Czerwona Róża" na najlepszego studenta Trójmiasta (1999). Były nauczyciel informatyki w gdańskich szkołach. Członek zespołów badawczych, m.in. zespołu realizującego projekt "Dzieci sieci - kompetencje komunikacyjne najmłodszych" i "Dzieci sieci 2.0 - kompetencje komunikacyjne młodych" (granty MKiDN). Najnowszy projekt: "Młodzież i Internet. Tożsamość w kulturze cyfrowej" (kierownik badania). Pracuje w zespole realizującym grant w ramach projektu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. Współpracuje bądź współpracował z: Pracownią Pytań Granicznych UAM (w ramach projektu Wnętrzności systemu. Ludzie i instytucje w krytycznej diagnozie seriali "The Wire" i "Treme"), Wirtualną Polską (ekspert w serwisie "Szkoła"), Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Ministerstwem Edukacji Narodowej (w ramach Rady ds. Informatyzacji Edukacji), Fundacją Nowoczesna Polska (w zespole ekspertów projektu "Cyfrowa Przyszłość" i "Edukacja medialna"), Narodowym Centrum Kultury, Krytyką Polityczną (prowadzi warsztaty dla gimnazjalistów Web-Aktywni-Kolektywni). Członek Association of Internet Researchers i Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Kwestie związane ze współczesnym pejzażem medialnym komentował m.in. w Gazecie Wyborczej, Newsweeku, Polska the Times, Tygodniku Powszechnym, TVP, TVN, Polskim Radiu, Radiu Zet, Radiu Plus. Autor tomiku poezji "Mózg elektronowy 2.0" (2012) i zbioru "Na nowym". Tata 10-letniej Julki i 5-letniej Tosi.
Kontakt: muszynski.damian@gmail.com

Media Meets Literacy - 200 ekspertów z 20 krajów w Warszawie

21 i 22 maja w Warszawie odbędzie się Media Meets Literacy - organizowana przez Fundację Evens międzynarodowa konferencja o edukacji medialnej i cyfrowej w Europie. 200 ekspertów wspólnie poszukiwać będzie odpowiedzi na pytania o najlepsze praktyki edukacji medialnej, m. in. jak wykorzystać media do generowania społecznej zmiany i zwiększania partycypacji obywatelskiej? Jak budować oddolny ruch na rzecz edukacji medialnej? Jak współpracować z sektorem komercyjnym, mediami instytucjonalnymi i administracją publiczną?

Maj to miesiąc obfitujący w różnego rodzaju wydarzenia i konferencje. Dlatego przedstawiamy poniżej kilka subiektywnych powodów, dla których warto znaleźć czas w kalendarzu właśnie na Media Meets Literacy.



1. Rozwój kompetencji medialnych i cyfrowych to jeden z kluczowych problemów polskiej edukacji. Pomimo to jest on konsekwentnie ignorowany przez MEN. Przykładem tego jest rządowy program "Cyfrowa Szkoła", którego komponent e-uczeń ograniczał się jedynie do zakupu sprzętu, a pomijał rozwój jakichkolwiek umiejętności miękkich niezbędnych do jego sensownego wykorzystania. W tej sytuacji, wszystkie najciekawsze inicjatywy w obszarze edukacji medialnej podejmowane są przez instytucje kultury i organizacje pozarządowe, które mogą sobie pozwolić na testowanie innowacyjnych koncepcji i rozwiązań. Jeśli chcecie wiedzieć, jak będzie wyglądać przyszłość edukacji, warto dokładnie przygladać się ich działaniom.

2. Media Meets Literacy to konferencja praktyków, bez długich referatów i wypełnionych małymi cyferkami slajdów. Czas wystąpień prelegentów (poza gościem specjalnym - Davidem Buckinghamem) został ograniczony do 12 min. Organizatorzy zadbali też o czas na networking i warsztaty. Jeśli szukacie inspiracji, kontaktów lub partnerów do wspólnych przedsięwzięć, MML nadaje się do tego idealnie. Wizytówki w garść i do dzieła!

3. Kto nie lubi porównywać się z innymi? Gromadząc w jednym miejscu ekspertów z ponad 20 krajów, Media Meets Literacy to okazja wyrobienia sobie zdania, jak Polska wypada w obszarze edukacji medialnej na tle innych państw Europy. Choć na pewno wciąż jeszce wiele jest do zrobienia, intuicja podpowiada nam, że nie mamy się czego wstydzić.

Media Meets Literacy organizowana jest przez Fundację Evens i partnerów: program Kreatywna Europa, Narodowy Instytut Audiowizualny, Miasto Stołeczne Warszawa, Fundację Nowoczesna Polska, Stowarzyszenie Inicjatyw
Twórczych Ę
, Marzycieli i Rzemieślników oraz MediaWise Society.
Wszystkie sesje w czasie konferencji odbywać się będą w języku angielskim. Udział w konferencji jest bezpłatny, wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Więcej informacji na stronie: www.mediameetsliteracy.eu

Autorzy wpisu: Dorota Górecka (Fundacja Nowoczesna Polska), Damian Muszyński
Trwa ładowanie komentarzy...